ahlan wasahlan..wamarhaban bikum

wadah penjana minda

salam pertemuan, salam perjuangan..
jadikan ruangan maya ini medium cetusan budaya, lapangan letusan maklumat, wahana penyebaran ilmu, pelestari generasi berilmu dan wadah penjana minda...

layarkan sebarang perkongsian informasi dan maklumat kepada archimyxtream@yahoo.com..
mudah-mudahan lapangan penulisan bukan sekadar picisan, namun sebagai rantaian-rantaian menuju Cinta Tuhan

renungan sejenak























  • Sejarah merakamkan bagaimana Uqbah bin Nafi memacu kudanya ke gigi air persisiran pantai Lautan Atlantik sambil berseru. "Ya Allah, Tuhan Muhammad. Seandainya bukan kerana lautan ini, sudah tentu aku menakluki dunia demi menegakkan kalimah-Mu"
  • "Menurut ajaran Islam, hidup ini bukanlah satu perjalanan yang penuh kesenangan. Akan tetapi ia adalah satu ujian. Setiap minit kita akan diuji. Allah s.w.t tidak menjadikan kita untuk bergembira dan bersuka ria, tetapi untuk melihat samada kita berjaya atau gagal dalam ujian ini yang keputusannya tidak akan diketahui hinggalah Hari Akhirat," nasihat Maryam Jameelah, dahulunya Margaret Marcus wanita yahudi.
  • setelah dipecat dari jawatan panglima perang oleh Saidina Umar al-Khattab, Khalid al-Walid terus berperang sebagai tentera biasa di bawah pimpinan baru sambil bermadah, "Aku berperang bukan kerana Umar, tetapi kerana Tuhan Umar,"

0 comments:

Copyright © 2008 - wadah penjana minda - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template