ahlan wasahlan..wamarhaban bikum

wadah penjana minda

salam pertemuan, salam perjuangan..
jadikan ruangan maya ini medium cetusan budaya, lapangan letusan maklumat, wahana penyebaran ilmu, pelestari generasi berilmu dan wadah penjana minda...

layarkan sebarang perkongsian informasi dan maklumat kepada archimyxtream@yahoo.com..
mudah-mudahan lapangan penulisan bukan sekadar picisan, namun sebagai rantaian-rantaian menuju Cinta Tuhan

cerita rekaan manusia



Rentetan dari kebanjiran rancangan-rancangan dari Negara seberang, juga lambakan penghibur bukan tempatan di Negara kita, Malaysia kini tidak ubah seperti Negara asing pada pandangan sebahagian masyarakat kita. Keberadaan warga Malaysia juga seolah-olah diragui apabila hampir semua sektor pekerjaan dipenuhi warga asing terutamanya Indonesia. Bahkan, konduktor, juruwang sehinggalah pekedai runcit dimonopoli oleh warga bukan Malaysia. Bagaimanapun, bukan itu isunya yang akan dibangkitkan di sini. Hal ini kerana kebanjiran warga asing ke Malaysia juga dilihat mempunyai pro dan kontra.

(klik di sini)

4 comments:

As said...

itulah, kebanjiran filem luar terutama seberang, banyak membawa unsur negatif kepercayaan karut. Ada juga yang mencampur adukkan kutuhanan dan bantuan dari makhluk ghaib.

Teruk bila budak2 tengok. Media salah satu pengaruh besar tumbesaran kanak2. Haiz..

As said...

teruskan menulis, moga ada khairnya, inshaAllah :)

halim qittun said...

syukran...hebatnya pengaruh media ni, sehinggakan..apa sahaja perkataan yg didengari sgt mudah dihadami oleh kanak-kanak kecil..
baik stesen tv swasta mahupun kerajaan, kini seolah-olah tiada tapisan apabila adegan separa lucah (cumbu-cumbuan) seolah-olah tidak menjadi tabu langsung...

Anonymous said...

betol2..media mjadi agen perubah paling besar

Copyright © 2008 - wadah penjana minda - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template