ahlan wasahlan..wamarhaban bikum

wadah penjana minda

salam pertemuan, salam perjuangan..
jadikan ruangan maya ini medium cetusan budaya, lapangan letusan maklumat, wahana penyebaran ilmu, pelestari generasi berilmu dan wadah penjana minda...

layarkan sebarang perkongsian informasi dan maklumat kepada archimyxtream@yahoo.com..
mudah-mudahan lapangan penulisan bukan sekadar picisan, namun sebagai rantaian-rantaian menuju Cinta Tuhan

usrah kek pisang
















Usrah kek pisang. Bunyinya kedengaran aneh. Tetapi istilah inilah antara yang mampu menjadi daya tarikan ketika berusrah di Pusat asasi Universiti Islam antarabangsa PJ dahulu. Bahkan, jika dibangkitkan terminologi ini, pasti berderai tawa di antara kami sahabat sefiqrah. Menjadi naqib atau pengendali usrah bukanlah satu perkara mudah. Sebanyak mana pun program dan pengalaman yang ada, setiap usrah sangat berbeza rentak, dan jalan ceritanya. Lebih-lebih lagi apabila ahli usrah mempunyai latar belakang yang berbeza. Mengimbau kembali perkenalan ku dalam dunia usrah ini ketika berada di tingkatan dua. Di sebuah sekolah agama di Nilai, Negeri Sembilan.

(klik di sini)

8 comments:

ilham nur said...

humm, abang tak suka jadi naqib,hehe

amalhijazz said...

tu la..tp nak wat camner..ble dah dapat taklifan tu, kne bersedia la utk blaja mgajar dan diajar..
n sampai skang ni gagal mjadi naqib yang bek..nsib bek la kt gombak ni abg ajis byk mbantu..

Syahira Jamel said...

huhu..teringat zaman tu...buat si pemberi nama usrah kek pisang, kena dpt kredit sikit nih.. semoga ukhwah ini berkekalan selamanya...ameen

amalhijazz said...

btol tu..yang penting ukhuwah dan ilmu yg dpt spnjang usrah tu..moga2..kita sntiasa di jalannye

Nokkota said...

hmm..

amalhijazz said...

hmmm???

are-tea-ra said...

nak kek pisang satu bole??huhu...

amalhijazz said...

skang dah xde kek pisang..usrah almond london le plak..
ala kuli hal, nama xpnting..yg pnting sjauh mne pgisian yg kte bwk..yg penerimaan ahli..x gitu?

Copyright © 2008 - wadah penjana minda - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template