ahlan wasahlan..wamarhaban bikum

wadah penjana minda

salam pertemuan, salam perjuangan..
jadikan ruangan maya ini medium cetusan budaya, lapangan letusan maklumat, wahana penyebaran ilmu, pelestari generasi berilmu dan wadah penjana minda...

layarkan sebarang perkongsian informasi dan maklumat kepada archimyxtream@yahoo.com..
mudah-mudahan lapangan penulisan bukan sekadar picisan, namun sebagai rantaian-rantaian menuju Cinta Tuhan

sup gigi


















Sudah beberapa hari aidil adha dilewati. Antara hari kebesaran Islam yang mempunyai signifikan tersirat di sebalik lipatan sejarah Nabi Allah Ibrahim. Sebagai hamba, sememangnya tugas kita untuk sentiasa bersyukur dan bersabar. Tangisan mangsa runtuhan tanah di Bukit Antarabangsa seakan diiringi dengan turunnya hujan dari perut langit yang tidak henti-henti. Biar apapun keadaan kita, setiap kejadian hanyalah sedikit dari ujian dan kasih sayang Allah. Tidak perlu mencari salah siapa, melepaskan emosi dan perasaan di sebalik celahan runtuhan tersebut sekiranya sehingga kini kita gagal mengaitkan perasaan keTuhanan itu. Walaubagaimanapun, penulisan kali ini tidak mahu berterusan mengundang kesedihan. Hanya sekadar perkongsian buat pengubat duka barangkali.

(klik di sini)

8 comments:

Muhamad Aliemran Bin Norasid said...

WAH, MAKAN SUP GIGI?? UUNBELIEVABLE...

seram pulak rse, hehehe

halim qittun said...

memang nmpak cam gigi orang, rse kanibal pulak..nntle upload gamba sup tu..serius xkan lupe pgalaman tu..

arrabe' said...

hehe.. no komen.

tapi waktu qurban semalam.
ana tengok organ2 pelik diambil penduduk.
pelik pun ada.
mana tak nya.
ekor, otak, mata, telur pun diambilnya.
kadang ana geli je fikir.
tentang gigi ana tak pasti.
ana tanya kawan ana, telur lembu leh makan ke?
ana yang belajar biologi memang konpem ana kata takleh makan.
tapi .... ya allah..
pelik2..

halim qittun said...

selera org berbeza2 kan..tp klu da bg kt org lain sup cam2 kne pikir byk kali lah, hehehe

Muhammad Iskandar Shah Bin Ab Ahmid said...

uish..camne lah ko kunyah gigi tuh lim..ke dah biasa???hahaha..
lim..aku bukan lah tergolong dalam buaya tersebut..ku di fitnah.ku di fitnah oleh siput...tidak...
ape pon..menanti dgn sabar sup gigi ko tuh..hah

halim qittun said...

xkunyah pun, bg ayam mkn sudah......

syahidd said...

Asslmkm halim. mekasih atas ilmu baru tuh. Weh, ada ke orang buat sup gigi. Warrgghh..gile! kannibal holocaust ker? hohohoho..x larat aku nak makan mende exotic camtuh.

Mazarina said...

lidah pun time2 qurban ni org amik.hhehehee..salam, br sampai sinih..

Copyright © 2008 - wadah penjana minda - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template