ahlan wasahlan..wamarhaban bikum

wadah penjana minda

salam pertemuan, salam perjuangan..
jadikan ruangan maya ini medium cetusan budaya, lapangan letusan maklumat, wahana penyebaran ilmu, pelestari generasi berilmu dan wadah penjana minda...

layarkan sebarang perkongsian informasi dan maklumat kepada archimyxtream@yahoo.com..
mudah-mudahan lapangan penulisan bukan sekadar picisan, namun sebagai rantaian-rantaian menuju Cinta Tuhan

aku, pesta buku dan sesuatu

sudah lama tidak bertamu dalam ruangan maya ini. Selepas berjuang setengah mati dalam peperiksaan, kini ada juga ruang untuk aku bernafas, berkongsi ceritera dalam blog yang hampir dilupakan. Aku, pesta buku dan sesuatu. Selepas memendam hasrat untuk ke pesta buku, akhirnya dapat juga ku lunas dendam kesumat, walaupun hari tersebut merupakan hari terakhir pesta buku di Pusat Dagangan Dunia Putra, mana mungkin aku sia-siakan secicip masa yang ada.


Berbekal RM70 dalam saku, ku cuba untuk melawan gejolak nafsu melihat buku-buku ilmiah, dan hasil tangan penulis kegemaranku, faisal tehrani, HM Tuah, Ust Zaid Akhtar..melambai-lambai.. Benarlah, pesta buku mampu membuat orang 'gila' terutamanya si pencinta buku. Dan sememangnya aku dapat rasakan kegilaan itu, sehinggakan duit yang masih bersisa ku laburkan semuanya, demi sebuah buku. Dan sememangnya aku tewas dengan gejolak nafsu sendiri.


Si peniup Ney, Jangan Main-Main, Perjalanan ke Beirut dan lain-lain judul banyak memberi ilham pada ku untuk melebarkan lagi sayap penulisan. Meskipun aku bukanlah sehebat Habiburrahman, Usman Awang, A. Samad Said, Faisal Tehrani, Zaid AKhtar dan penulis tersohor lain, namun aku yakin, pengadaptasian semangat mereka akan ku leburkan menjadi darah daging ku. Buat semua pencinta buku, manfaatlah apa yang anda miliki dan buku salah satu cara kita memanfaatkan ilmu kepada orang lain.

0 comments:

Copyright © 2008 - wadah penjana minda - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template