ahlan wasahlan..wamarhaban bikum

wadah penjana minda

salam pertemuan, salam perjuangan..
jadikan ruangan maya ini medium cetusan budaya, lapangan letusan maklumat, wahana penyebaran ilmu, pelestari generasi berilmu dan wadah penjana minda...

layarkan sebarang perkongsian informasi dan maklumat kepada archimyxtream@yahoo.com..
mudah-mudahan lapangan penulisan bukan sekadar picisan, namun sebagai rantaian-rantaian menuju Cinta Tuhan

penyair sufi

Ya Allah…Ya Rahman…Ya Rahim…
Allah Rabbi
aku minta izin

Bila suatu saat aku jatuh cinta
Jangan biarkan cintaku untuk-Mu berkurang
Hingga membuatkanku lalai akan adanya Engkau
Allahu Rabbi aku punya pinta
Bila suatu saat aku jatuh cinta

Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu
yang tidak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh
Allah Rabbi Izinkan

bila suatu saat aku jatuh hati
Pertemukanlah kami

Berikanlah kami kesempatan
untuk lebih mendekati cinta-Mu
Allah Rabbi

Pintaku yang terakhir adalah
seandainya aku jatuh hati
Jangan pernah kau palingkan

wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu

Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu.


Abdul Ghani, penyair sufi

1 comments:

Anonymous said...

sweet poem...cinta hanya Untuk Allah...

Copyright © 2008 - wadah penjana minda - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template